Програмовий зміст
Продовжувати формування уявлення дітей про рідний край-Україну.Уточнювати знання
дітей про державну символіку ,закріпити елементарні знання про символи України.
Закріпити в словнику слова “прапор” , “ герб “ ,“гімн” , учити дітей впізнавати наші
державні символи та розповідати про них. Збагатити словник словами – ознаками
вдачі козацького роду.
Продовжувати
знайомити з художніми творами про Україну,учити уважно слухати їх та вправляти
в чіткому розповіданні віршів.
Розвивати
інтонаційну виразність мовлення,пам'ять,мислення,уяву.
Виховувати
патріотичні почуття та гордість за свою Батьківщину.
В-ль:
Велика і безмежна наша планета Земля. Безкраї та неозорі й простори. І в різних
куточках планети:різні країни. У них живуть різні люди,різні народи. Кожен
народ має свою Батьківщину,свою мову,свою державу. Батьківщина – це країна,де
ми народилися,живемо. Батьківщина – це наш рідний край,це місто,село;це
місце,за яким сумують люди,перебуваючи в
чужих краях.
Діти
на адресу нашого д/c надійшов лист з далекої
Америки,від хлопчика на ім’я Іванко. Давайте послухаємо , що він пише.
Лист
Добрий день ,діти ! Я вже цілий рік живу в Америці , приїхав на гостину до
родичів ,але я уже дуже скучив;дуже сумую за своєю домівкою , за своїми
друзями. Мені вона дуже часто сниться, я багато чого пам’ятаю і згадую тут,але
не все. Розкажіть будь - ласка якою стала наша з вами Україна,як вам
живеться,що змінилося. Я хочу знати все. Кожне ваше слово ,кожна ваша розповідь
дозволить побувати знову на своїй Батьківщині. Буду дуже вам вдячний. Чекаю відповіді
Іванко – український хлопчик.
В-ль: Діти ми вже з вами багато знаємо про Україну. Допоможемо Іванкові? А як
же нам краще підготувати розповідь про нашу країну? Як зробити,щоб Іванко не
лише прочитав, а й побачив усе те, про що ми можемо розповісти?
Діти: Фотографії , лист, малюнки, вироби,відеофільм зняти.
В-ль:То сьогодні допоможуть нам дорослі люди,які сфотографують вас,
зроблять з нашої бесіди відеофільм і відправлять Іванкові.
- Ну що ж ідемо на допомогу Іванкові, будьте уважні, активні,гарно
розповідайте.
Давайте згадаємо – Що таке Батьківщина?
(це мій дім, родина, земля, сонце, щастя ,мама……)
- А як називається наша Батьківщина?
- А хто ми по національності?
- А якою ми мовою розмовляємо?
- А що це за одяг сьогодні на нас?
-Вірно,це національний одяг українців. Сьогоднішній одяг допоможе Іванкові
згадати свій рідний край.
Давайте згадаємо вірші які ми вчили про Батьківщину. (Діти
читають вірші)
В-ль:Давайте згадаємо прислівя,
приказки, про нашу Батьківщину, про рідний край .
1.Одна Батьківщина і двох не буває, місце де родилися завжди святі.
2.Хто рідну оселю исвою забуває, Той долі не знайде в житті.
3.Де рідний край, там і рай
4.За рідним краєм серце болить
5.За рідний край і життя віддай
В-ль: Різні в світі є країни
Різні люди є на світі.
Кожна країна має свою символіку для того, щоб можна було відрізнити якусь
певну державу. Ось і наша Україна 24 серпня 1991 року здобула право мати свою
символіку:
-Яка наша Україна зараз? Нагадайте Іванкові(вільна,незалежна)
- А як ви розумієте слово незалежна?
В-ль: Дійсно, незалежна країна – це країна,яка існує самостійно, має свої
державні символи : прапор, герб, гімн.
Цього року ми будемо святкувати 20 - річницю незалежності України. Якщо ви діти своє держави то ви
повинні знати державні символи . Які? (Прапор, герб, гімн)
Показую прапор
Як називається цей державний символ ? Вірно . Які кольори ви бачите ?
Що нагадує вам блакитний колір ( вода , небо, волошки в полі) Так українське небо ясне , чисте, мирне. А
жовтий? ( колоски пшениці, сонце, кульбаба)
Вірш про прапор
Показую герб Що це діти? Як називається державний герб України?( Тризуб). А
що вам нагадує зображення герба ( голуб,ангели). Де вам доводилося бачити
зображення тризуба? ( на копійках , гривнях )
Вірш про прапор
Умикається аудіозапис Гімн України
Чи знайома вам ця пісня? А чому ви встали . Вірно, наш гімн – урочистий,величний,
хвилюючий. Він прославляє нашу Батьківщину ,наш народ. І коли звучить потрібно
піднятись і покласти руку на серце , бо рідний край про який співається в пісні
завжди у серці кожнього з нас .
Вірш О .Луній « Україна»
Гра « Відгадай і назви символи»
1. Урочиста пісня
2. Символічний знак
держави
3. Полотнище, що є
символом .
В-ль: То як називається наша Батьківщина? Чому для кожного з нас Українська
земля найдороща?
Тому що Україна – це наш рідний дім
- всі ми народилися тут і живемо
- це наша Батьківщина
- дуже красива , багато мальовнича
- бо ми Українці
Дит. Гра « Українське наше рідне»
Українське ( місто ,село , свято , поле , море , небо)
Український (прапор , герб , гімн , козак , рушник , вінок)
Українська ( хата , мова , пісня , казка , дівчина , вишиванка)
Вірші про Україну
В-ль:То яка зараз наша Україна ? А чи завжди було таке гарне життя. Колись
у давні часи , на наш народ напали вороги , які хотіли згубити знищити
український народ .Але були в Батьківщини нашої славні захисники , які
боролися з ворогами , боронили й від
лютого ворога .Що це за захисники? Вірно , козаки – А якими були козаки , яка була
їхня вдача ? (козаки були: сміливі, мужні , сильні , горді ,завзяті , міцні,
відважні)
Гра « Колись , зараз»
1.Стоїть хата з глиняними стінами та
соломяним дахом.
2.Висока багатоповерхова споруда.
3.В кожній хаті знаходилась піч.
4.Простора кімната , в ній можна дивитися телевізор.
5.Біля печі кочерга , рогачі .
6.На каруселях розважаються діти.
7.Люди співають пісень , водять хороводи ,гарно танцюють.
В-ль: Наш український народ веселий та завзятий. В нас багато українських
пісень , народних ігор , розваг .Давайте розіграємо українську народну пісеньку
. Он ходила дівчина бережком , щоб Іванко поспівав разом з родичами і навчив
американських друзів .
Інсценівка української народної
пісеньки « Ой ходила дівчина бережком»
В-ль: Ми сьогодні дуже багато говорили про нашу країну .Я думаю Іванко буде
дуже задоволений і неодноразово буде переглядатицей диск .Були вірші , ігри ,
прислів”я . Згадаймо ще одне прислів”я . «Рідна земля в камені мила.»Я пропоную
набрати жменьку нашої землі , загорнути в хустинку з українським орнаментом і
надіслати Іванкові . Він її понюхає і пригадає , як пахне наша земля , наші яблука
, груші , трави , квіти , пшеничні колоски……
ВІрш
Послухай як струмок дзвенить
Комментариев нет:
Отправить комментарий